Teşvikiye Mahallesi | Vali Konağı Caddesi | No:86/A | Şişli/İstanbul

Ortodontik Tedavi Nedir?

Ortodonti, dişlerdeki çapraşıklıkları, çene kemiklerinin konumunu inceleyen ve bunlarla ilgili sorunları tespit ve tedavi eden diş hekimliği dalıdır. Bu sistemdeki bozuklukların tedavisi de ortodontik tedavi olarak adlandırılır. Diş teli tedavisi olarak da bilinen ortodontik tedavi, dişlerin uygun pozisyonlarda konumlanmasını ve estetik bir görünüm kazanılmasını sağlar. Ortodontik tedavi; ağız ve diş sağlığını korumak için diş ve çene düzensizliklerini ortadan kaldırmak için yapılır. Sadece çocuklarda uygulanabilen bir tedavi olduğu düşünülmesine rağmen, her yaştan hastaya uygulanabilmektedir.

Ortodontik tedavi hangi durumlarda uygulanabilir?
Ortodontik problemler birçok farklı neden bağlı olarak gelişebilir. Genetik etkenlere bağlı olarak oluşabileceği gibi, alışkanlıklar sebebi ile zamanla da ortaya çıkabilir. Süt dişlerinin erken kaybedilmesi, ağızdan nefes alma alışkanlığı, parmak emme, yalancı emzik kullanımı ortodontik problem oluşturan alışkanlıklardan bazılarıdır. Hastaların ortodontik tedaviye ihtiyacı olup olmadığına diş hekimliğinin bu alanında uzmanlaşmış ortodontistler tarafından karar verilir. Ortodontik tedavi gerektiren durumları şu şekilde sıralayabiliriz:
*Dişler yanlış konumlanmış, dişlerde çapraşıklık oluşmuşsa,
*Çene konumlarının aşırı önde ya da arkada olduğu durumlarda,
*Dişler kapatıldığında alt ve üst dişler birbiri ile temas etmiyorsa,
*Yanak ya da dudak ısırma alışkanlığı varsa,
*Dişler önde konumlanmışsa,
*Yüz görünümü estetik değilse.

Ortodontik tedavi uygulaması şart mıdır?
Ortodontik tedaviler estetik amaçlı yapılsa da ağız ve diş sağlığını sağlamak ve düzgün fonksiyon için de uygulanması gereken tedavilerdir. Çene ekleminde oluşabilecek problemler, çiğneme işlevinin yanlış olması sonucu ortaya çıkabilecek sindirim sistemi problemleri, oluşabilecek diş eti problemleri, konuşma bozukluğu gibi istenmeyen durumlar ortodontik tedavi ile ortadan kaldırılabilir.

Ortodontik tedavi yöntemleri nelerdir?
Ortodontik tedavide uygulanacak olan yöntem, ortodontik problemin ne olduğuna göre hastanın beklentileri doğrultusunda ortodontist tarafından belirlenir. Hastaların estetik beklentilerine göre ve ortodontik problemin şiddetine göre uygulanabilecek ortodontik tedavi yöntemleri şunlardır:
*Metal braketler
*Porselen (şeffaf) braketler
*Şeffaf plaklar
*Lingual ortodonti (Görünmez teller)

Ortodontik tedavi sürecinde ağrı olur mu?
Ortodontik tedavi başlangıcında braketler ve teller dişe yapıştırılırken herhangi bir ağrı söz konusu değildir. Braketler uygulandıktan sonraki ilk bir hafta dişlerin hareket etmeye başlamasına bağlı olarak ağrı olabilir. Alışma dönemi tamamlandıktan sonra herhangi bir ağrı görülmez.

Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin Aydınlatma ve Rıza Metni

1.Aydınlatma Metni’nin Amacı ve Platformumuzun Veri Sorumlusu Konumu:

Platformumuz, Klinik Nişantaşı hastalara ilişkin kişisel veriler bakımından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında “veri sorumlusu” sıfatına sahip olup işbu Aydınlatma ve Rıza Metni ile söz konusu Kanun uyarınca hastaların Klinik Nişantaşı tarafından gerçekleştirilen kişisel veri işleme faaliyetleri hakkında aydınlatılması ve aşağıda 3. maddede belirtilen durumlar için açık rızalarının temini hedeflenmektedir.

2.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı:

Hastalara ait kişisel veriler, Klinik Nişantaşı tarafından sunulan hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların birimler tarafından yapılması ve ilgili süreçlerinin yürütülmesi, Klinik Nişantaşı tarafından yürütülen faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili birimler tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı süreçlerinin yürütülmesi, Klinik Nişantaşı’nın faaliyet stratejilerinin planlanması ve icrası, Klinik Nişantaşı’nın ve Klinik Nişantaşı ile iş ilişkisi içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik ve ticari-iş güvenliğinin temini ile Klinik Nişantaşı’nın sunduğu hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması için gerekli olan aktivitelerin planlanması ve icrası da dahil olmak üzere Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde işlenmektedir. Klinik Nişantaşı tarafından kişisel verilerin işlenmesine ilişkin detaylı bilgilere https://www.kliniknisantasi.com adresinde yer alan Klinik Nişantaşı tarafından 6698 sayılı Kanun Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına ilişkin Politika’dan ulaşılabilecektir.

3.Hastaların Açık Rızası Doğrultusunda İşlenecek Kişisel Veriler ve İşleme Amaçları:

Kanun’un 5/2 ile 6/3 maddesinde yer alan kişisel veri işleme şartlarının karşılanamadığı aşağıdaki durumlar için Klinik Nişantaşı tarafından kişisel verilerin işlenebilmesi için hastaların açık rızasının alınması gerekmektedir. Bu kapsamda kişisel veriler; hastalara yönelik kampanyaların oluşturulması, çapraz satış yapılması, hedef kitle belirlenmesi, hasta hareketlerinin takip edilerek kullanıcı deneyimini arttırıcı faaliyetlerin yürütülmesi ve Klinik Nişantaşı’na ait internet sitesi ile mobil uygulamanın işleyişinin geliştirilmesi ve hasta ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmesi, doğrudan ve doğrudan olmayan pazarlama, kişiye özel pazarlama ve yeniden pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi, kişiye özel segmentasyon, hedefleme, analiz ve klinik içi raporlama faaliyetlerinin yürütülmesi, pazar araştırmaları, hasta memnuniyeti aktivitelerinin planlanması ve icrası ile müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası amaçlarıyla dahil olmak üzere dahil olmak üzere Klinik Nişantaşı’nın hizmetlerinin satış ve pazarlama süreçlerinin planlanması ve icrası, Klinik Nişantaşı’nın sunduğu hizmetlere bağlılık oluşturulması ve/veya arttırılması süreçlerinin planlanması ve icrası kapsamında hastanın vereceği onayı doğrultusunda işlenebilecek ve işbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nde belirtilen taraflarla paylaşılabilecektir.

4.Hastalara Ait Kişisel Verilerin Aktarımı:

Hastalara ait kişisel veriler, Klinik Nişantaşı tarafından sunulan tedavi/hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimleri tarafından yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, Klinik Nişantaşı tarafından yürütülen faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili birimler tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı süreçlerinin yürütülmesi, Klinik Nişantaşı’nın faaliyet stratejilerinin planlanması ve icrası, Klinik Nişantaşı’nın ve Klinik Nişantaşı ile iş ilişkisi içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik ve ticari-iş güvenliğinin temini ile Klinik Nişantaşı sunduğu hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması için gerekli olan aktivitelerin planlanması ve icrası da dahil olmak üzere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde klinik yetkilileri, iştiraklerimiz, iş ortaklarımız, hissedarlarımız, kanunen yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile özel kurumlar ile paylaşılabilecektir.

5.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi:

Kişisel veriler, hastalardan elektronik/reel ortamda toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel veriler Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde ve bu Aydınlatma ve Rıza Metni’nde belirtilen amaçlarla işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

6.Kişisel Veri Sahibi Olarak Kişilerin Hakları:

Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri; (i) kendileri ile ilgili kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme, (ii) kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, (iii) kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, (iv) yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, (v) kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, (vi) kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, (vii) işlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve (viii) kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir. Söz konusu hakların kullanımına ilişkin talepler, kişisel veri sahipleri tarafından https://www.kliniknisantasi.com adresinde yer alan Klinik Nişantaşı Tarafından 6698 sayılı Kanun Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına ilişkin Politika’da belirtilen yöntemlerle iletilebilecektir. Klinik Nişantaşı, söz konusu talepleri değerlendirerek 30 gün içerisinde sonuçlandıracaktır. Klinik Nişantaşı’nın taleplere ilişkin olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen (varsa) ücret tarifesi üzerinden ücret talep etme hakkı saklıdır.

Röntgen / Fotoğraf Gönder

!
KVKK metnini okumak için lütfen tıklayın.
ONLINE HEKİMLİK
Her türlü soru ve sorununuz için bu sayfada yer alan iletişim bilgileri üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Uzman doktorlarımıza bu sayfa üzerinden röntgen ya da ağız içi fotoğrafınızı gönderin, size özel tedavi planımızla dönüş yapalım!

ONLİNE RANDEVU

!
KVKK metnini okumak için lütfen tıklayın.
Lütfen doktorunuzu seçin
Bu alandan randevu kaydınızı yaptıktan sonra ekibimiz size telefon numaranız üzerinden ulaşacak ve randevunuzu teyit edecektir.

VAZGEÇ
Dr. Erdi İçen

Dr. Oğuz Akca
Diş Hekimi

Dr. Ömer Öner
Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Uzmanı

Dr. Erdi İçen
Çalışmıyor
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Erdi İçen
Style switcher