Diş Sıkma Sorunu Neden Oluşur?

Diş Sıkma Sorunu Neden Oluşur? Tedavi Yöntemleri Nelerdir? Nişantaşı’nda Diş Sıkma Tedavisi Yapan Yer Var mı?

Bruksizm olarak adlandırılan diş sıkma problemi hastaların farkında olmadan dişlerini birbirine kenetleyerek baskı uygulamasıdır. Genellikle geceleri uyku sırasında oluşur ve bu sebeple çoğu kişi diş sıktığının bile farkında olmaz. Birçok etmene bağlı olarak gelişebilen diş sıkma problemi, düzenli diş hekimi kontrolleri ile tespit edilebilir ve oluşma sebebi tedavi edilerek ortadan kaldırılır. Diş sıkma, dişlere ve çene eklemine ciddi hasarlar veren bir sorundur. Bu sebeple erken teşhis edilip tedavi edilmesi çok önemlidir.

Diş sıkma nedenleri nelerdir?

Diş sıkma sorunu pek çok farklı sebepten oluşabilmektedir. Her hastada farklılıklar gösterdiği dikkate alınarak tedavi yöntemi ona göre belirlenmelidir. Genetik faktörler, stres, psikolojik problemler, çene kapanış problemleri ya da ağız sağlığındaki bozukluklar diş sıkmaya neden olabilir.

Stres en büyük diş sıkma sebeplerinden birisidir. Özellikle yoğun tempolu ve stresli işlerde çalışan kişilerde sıklıkla görülmektedir. Gün içinde yoğunluk sırasında ya da gece uyku sırasında gerçekleştiği için çoğunlukla fark edilmez. Özellikle sabahları uyandıktan sonra çene eklemlerinde şiddetli ağrılar görülebilir. İlerlemiş durumlarda ise diş yüzeyinde aşınmalar ve dişlerde sallanmalara, diş eti problemlerine neden olur.

Çürük gibi ağız sağlığını bozan durumlarda diş sıkmaya neden olabilir. Ağız hijyeninin yetersiz olması, dişlerde çürükler, diş eti problemleri ve daha pek çok sorun oluşturabildiği gibi diş sıkmaya da neden olabilir.

Diş sıkma problemi nasıl tedavi edilir?

Diş sıkmanın pek çok nedeni olduğu gibi farklı tedavi yöntemleri de mevcuttur. Gece plakları, masseter kasına uygulanan botoks işlemi, ağız sağlığını etkileyen problemin ortadan kaldırılması tedavi yöntemleri arasında sayılabilir.

En yaygın kullanılan yöntem hastadan alınan ağız içi ölçüsüne göre hazırlanan gece uyurken takılan plaklardır. Son yıllarda masseter kasına yapılan botoks işlemi de en çok kullanılmaya başlanılan yöntemlerden biri olmuştur.

Nişantaşı’nda nerede tedavi olabilirim?

Valikonağı Caddesi’nde yer alan kliniğimiz Klinik Nişantaşı uzman hekimler tarafından gerçekleştirilen gece plağı uygulamaları ve botoks uygulamaları ile diş sıkma problemine çözüm sunmaktadır.