Dolgu ve Kanal Tedavisi

Kompozit dolgu, seramik ve çeşitli kimyasal bileşenler kullanılarak elde edilen dolgu maddeleridir. Çürük, kırık, çatlak vb nedeniyle yapısı bozulmuş dişlerin tedavisinde kullanılır. Dişin üzerine özel yapıştırıcılarla uygulanırlar ve ışınla sertleştirilirler.

Diş rengi ile uyumlu olduğu için hastanın estetik kaygısını giderir. Tedavi süresi kısadır. Tek seansta, birden fazla dişe uygulanabilir Tüm dişlere uygulanabilir Daha estetik ve doğal bir görünüm elde edilir. Dişe kimyasal olarak bağlandıkları için, diş ile daha iyi birleşirler. Diş dokularını destekler, kırılmaları engeller. Ağrısız bir tedavi yöntemidir. Bazı durumlarda dişi uyuşturmaya gerek duyulmadan uygulanabilir, Diş rengi ile uyumlu olduğu için hastanın estetik kaygısını giderir. Tedavi süresi kısadır. Tek seansta, birden fazla dişe uygulanabilir Tüm dişlere uygulanabilir Daha estetik ve doğal bir görünüm elde edilir. Dişe kimyasal olarak bağlandıkları için, diş ile daha iyi birleşirler. Diş dokularını destekler, kırılmaları engeller. Ağrısız bir tedavi yöntemidir. Bazı durumlarda dişi uyuşturmaya gerek duyulmadan uygulanabilir

Hastanın ağız-diş sağlığına gösterdiği özene göre değişmekle birlikte, yaklaşık 7-10 yıl kadar ağızda kalabilir., Hastanın ağız-diş sağlığına gösterdiği özene göre değişmekle birlikte, yaklaşık 7-10 yıl kadar ağızda kalabilir.

Çürük dişlerin tedavisinde Kırık ve çatlak dişlerin onarımında Dişlerin arasındaki boşlukları kapatmak için Dişlerin renklerini iyileştirmek için Dişlerin şeklini değiştirmek için, Çürük dişlerin tedavisinde Kırık ve çatlak dişlerin onarımında Dişlerin arasındaki boşlukları kapatmak için Dişlerin renklerini iyileştirmek için Dişlerin şeklini değiştirmek için

İlk olarak dolgu yapılacak olan dişteki çürükler temizlenir. Diş, dolguya hazır hale getirildikten sonra, diş yüzeyini pürüzlendirecek bir jel uygulanır. Bu malzeme, kompozitin dişe yapışmasına yardımcı olur. Daha sonra, dişe uygun renkte seçilen kompozit uygulanır, istenilen şekle getirilir. İstenilen şekle getirilen kompozit dolgu, ışın yardımıyla sertleştirilir. Materyal sertleştikten sonra, ısırma provası ve cilalama işlemi yapılarak tedavi tamamlanır. Kompozit dolgu uygulamasından sonra, bir süre dişte sıcak ve soğuğa karşı hassasiyet gelişebilir. Dolguya alışıldıktan sonra kendiliğinden kaybolur., İlk olarak dolgu yapılacak olan dişteki çürükler temizlenir. Diş, dolguya hazır hale getirildikten sonra, diş yüzeyini pürüzlendirecek bir jel uygulanır. Bu malzeme, kompozitin dişe yapışmasına yardımcı olur. Daha sonra, dişe uygun renkte seçilen kompozit uygulanır, istenilen şekle getirilir. İstenilen şekle getirilen kompozit dolgu, ışın yardımıyla sertleştirilir. Materyal sertleştikten sonra, ısırma provası ve cilalama işlemi yapılarak tedavi tamamlanır. Kompozit dolgu uygulamasından sonra, bir süre dişte sıcak ve soğuğa karşı hassasiyet gelişebilir. Dolguya alışıldıktan sonra kendiliğinden kaybolur.