Diş Beyazlatma Nedir?

Diş beyazlatma olarak bilinen bleaching işlemi, dış etkenler sebebiyle oluşan renklenmelerin ya da dişin kendi renginin beyazlatma jelleri ile açılması işlemidir. Bembeyaz dişler günümüzde herkes tarafından talep edilen ve estetik olarak büyük önem taşıyan bir unsurdur. Gelişen teknolojilerle nirlikte diş beyazlatma işlemi klinik ortamında hekimler tarafından istenilen beyazlık derecesine kadar uygulanabilmektedir.

Gülüş tasarımı yapılırken en çok talep edilen işlemlerden olan diş beyazlatma, sağlıklı olan her dişe uygulanabilir. Uygulanacak beyazlatma yöntemi ve seans sayısı hekim tarafından hastanın istekleri doğrultusunda belirlenir.

Dişlerdeki renk değişiklikleri neden olur?

Dişlerde pek çok farklı faktöre bağlı olarak renk değişimi olabilmektedir. Beslenme düzeni, antibiyotik kullanımı, sistemik faktörler ilk akla gelenlerdir.

Diş minesinin zamanla aşınması sonucu altındaki dentin tabakasının açığa çıkmasıyla dişlerde sararma oluşur. Dentin tabakası, mine tabakasından daha sarı renkte olduğu için hastalar yaş aldıkça dişlerinin aşınmasına bağlı olarak renk değişikliği görülebilir.

Özellikle dişleri renklendirici etkisi bulunan yiyecek ve içeceklerin fazla tüketilmesi sonucu dişlerde renklenmeler görülebilir. Çay, kahve, sigara gibi besinler bu gruba örnek olarak verilebilir. Aynı şekilde asitli gıdaların fazla tüketilmesi ve yeterli ağız bakımının yapılmaması sonucunda bakteri plağının zamanla diş taşına dönüşmesine sebep olarak dişlerde renklenmeler meydana getirir.

Bazı genetik faktörler ve kullanılan ilaçlar da dişlerde renklenmelere sebep olabilmektedir.

Diş beyazlatma nasıl yapılır?

Diş beyazlatma için en yaygın olarak iki yöntem kullanılmaktadır. İlki klinik ortamında diş hekimi tarafından uygulanan ofis tipi beyazlatma, diğeri ise beyazlatma ajanlarının hasta tarafından evde uygulanması ile yapılan ev tipi beyazlatmadır.

En etkili yöntem olan ofis tipi beyazlatma ile kısa sürede daha etkili beyazlık sağlanabildiği gibi, yapılan beyazlatma işleminin ömrü de daha uzun olur. Beyazlatma işlemi öncesi hastaya mutlaka diş taşı temizliği yapılmalıdır. Diş eti sağlıklı olmayan hastalarda diş eti problemi ortadan kaldırılmadan diş beyazlatma işlemi yapmak yeterli olmayacaktır.

Ev tipi beyazlatmada, hastanın ağzından alınan ölçüye göre hastalar için özel hazırlanan plaklarla ev ortamında hasta tarafından beyazlatma yapılır. Beyazlatma işlemi daha uzun sürede etkili sonuçlar verir.