Diş Eti İltihabı Nedir?

Diş eti iltihabı olarak bilinen gingivitis, dişte biriken dental plakların diş etini tahriş etmesi sonucu oluşan diş eti problemidir. Diş eti hastalıklarının başlangıç evresini oluşturduğu için erken tanısı ve tedavisi çok önemlidir. Bu aşamada tedavi edilmeyen diş eti iltihabı ilerleyerek ciddi periodontal sorunlara yol açabilir. Diş eti iltihaplarının oluşmasını önlemek için düzenli ve etkili diş fırçalama ve ağız bakımına özen gösterilmesi şarttır. Diş etlerinde şişlik, diş fırçalama esnasında diş etlerinde kanama ya da ağızda kötü koku gibi olumsuz durumlar söz konusu olduğunda en kısa sürede diş hekimine başvurulmalıdır.

Diş eti iltihabı, ağız ve diş bakımına yeterli özen gösterilmediğinde ortaya çıkar. Bazı sistemik hastalıklara bağlı olarak diş etlerinde meydana gelen enfeksiyonlar ya da yetersiz beslenme de diş eti iltihabına neden olan etmenler arasındadır. Diş eti iltihabı, bakteriyel kaynaklı bir enfeksiyondur. İltihabın şiddetine göre ağrıya sebep olabilir. Diş eti iltihabı başlangıç aşamasında fark edildiğinde yeterli ağız hijyeninin sağlanması ile iyileşir. Fakat özen gösterilmediği takdirde ciddi sorunlara yol açabilir.

Diş eti iltihabının belirtileri nelerdir?

Diş eti iltihabı çoğu zaman başlangıç aşamasında fark edilmez. Diş eti iltihabı ilerledikçe belirtiler ortaya çıkar. En sık görülen diş eti iltihabı belirtileri şunlardır:

*Diş eti çekilmesi,

*Diş fırçalama sırasında diş etlerinde kanama,

*Diş etlerinde şişlik, kızarıklık, hassasiyet

*Çiğneme ya da konuşma sırasında ağrı,

*Sıcak ya da soğukta hassasiyet,

*Ağızda kötü koku,

*Dişlerde sallanma,

*Beyaz renkte iltihap oluşması.

Diş eti iltihabının nedenleri nelerdir?

Yiyecek artıkları iyi temizlenemediği durumlarda diş ile diş eti arasındaki cepte birikerek dental plak dediğimiz bakteri plağı tabakasını oluştururlar. Bu plak tabakası diş etine baskı yaparak diş eti iltihabına sebep olur. Diş eti iltihabının en büyük sebebi bakteri plağı olmakla birlikte diğer  nedenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

*Sigara kullanımı,

*Hamilelik,

*Bazı sistemik hastalıklar,

*Şeker hastalığı,

Genetik etkenler,

*Diş etlerine etki eden sistemik ilaçların kullanımı,

*Dişlerdeki yapısal bozukluklar,

*Kırılan ya da değişmesi gereken eski dolgular.