Diş Köprüsü Nedir? Tedavi Süreci Nasıldır?

Diş köprüsü eksik dişlerin yerini doldurmak için uygulanan tedavi yöntemidir. Herhangi bir nedenle kaybedilen dişlerden dolayı oluşan boşluğu doldurarak fonksiyonun devam etmesi amaçlanır. Köprü denilmesinin nedeni ise boşluğun iki yanındaki dişlerden destek alınarak uygulanmasıdır. Bu dişler aşındırılarak üstlerine gelen kuron dediğimiz protezlerle köprü ayağı görevi görmesi sağlanır. Sıklıkla uygulanan tedavi yöntemlerinden olan diş köprüleri farklı materyallerle uygulanmakta olup hastanın problemine ve tercihine en uygun olan materyal seçilerek uygulanır. Diş köprüsünün uygulanma amacı, hastanın ağızdaki eksik fonksiyonun düzeltilmesi ve daha iyi bir estetik sağlanmasıdır. Diş eksikliğinin yarattığı estetik olmayan görünüm ortadan kaldırılarak hastanın özgüveni kazandırılır.

Diş köprüsünün uygulanma süreci nasıldır?

Diş köprüsü tedavisine başlanmadan önce hastanın ağız içi ve radyolojik muayeneleri yapılır. Hastanın beklentileri öğrenilir ve hekim tarafından en uygun olan tedavi yöntemine karar verilir. Hastanın onayı alındıktan sonra tedavi sürecine başlanır. İlk seansta diş köprüsünün uygulanacağı bölgedeki dişlerin kesimi yapılır. Köprü ayağı görevini görecek olan dişler uygun olan kalınlıkta inceltilir. Bu inceltme miktarı protez olan uygulanacak olan materyale göre değişiklik göstermektedir. Diş kesimleri yapılırken hassasiyeti azaltmak için dişlere lokal anestezi uygulanır. Diş kesimi tamamlandıktan sonra geçici protezler dişlere takılarak seans tamamlanır. Bu aşamada diş eti iyileşmesi için bir süre beklenir. Yaklaşık bir hafta sonra geçici protezler çıkarılarak hastanın ağız içi ölçüsü alınarak diş rengi belirlenir. Bu işlemlerden sonra alınan ölçüler laboratuvara gönderilir. Laboratuvarda hazırlanan diş köprüleri tamamlandıktan sonra ağız içi provası tamamlanır. Gerekli düzeltmelere ihtiyaç varsa bunlar yapılır eğer düzeltme ihtiyacı yok ise hastanın da onaylamasıyla diş köprüsünün cilası yapılır ve özel yapıştırıcılarla hastaya uygulanır. Yaklaşık bie haftalık alışma sürecinden sonra hasta problem yaşamadan dişlerini kullanır hale gelir.

Diş köprüsünün avantajları nelerdir?

Diş köprüsü ağızdaki eksik fonksiyonu tamamlayarak rahat yemek yemelerini sağlar. Aynı zamanda eksik dişten kaynaklı estetik görünümü de düzeltirler.

Nişantaşı’nda nerede diş köprüsü yaptırabilirim?

Nişantaşı’nın kalbindeki kliniğimiz Klinik Nişantaşı’nda tüm protez tedavilerini uygulamaktayız.