İmplant Tedavi Süreci Nasıl İşler?

Diş implantı, eksik dişleri tamamlamak için çene kemiğine yerleştirilen titanyumdan yapay diş kökleridir. Bu yapay köklerin üzerine dişler yerleştirilerek hastanın fonksiyonel ve estetik bir görünüme kavuşması sağlanır. İmplant tedavisi uzman bir hekim tarafından yapıldığında başarılı sonuçlar alınır ve hasta implantlarını uzun yıllar sorunsuz bir şekilde kullanabilir.

İmplant uygulamasından önce neler yapılmalıdır?

İmplant tedavisine başlamadan önce gerekli kontroller yapılarak, hastanın implant tedavisi için uygun olup olmadığı ve nasıl bir tedavi planı izleneceği belirlenir. Hastanın genel sağlık durumu sorgulandıktan sonra implantların konumlarının ve tedavi planının çıkartılabilmesi için gerekli röntgen ve tomografi çekimi yapılır, dişlerin ve çenelerin ölçüsü alınır. Tüm ölçümlerden sonra implantların nereye ve nasıl yerleştirileceği ve hangi implantların kullanılacağı belirlenir. Tüm bu işlemlerin her aşamasında hasta bilgilendirilir ve tercih edilecek implantlar ve üzerine yapılacak protezler belirtilir.

İmplant ameliyatı nasıl yapılır?

İmplant ameliyatına başlamadan önce, implant yapılacak bölgeye lokal anestezi uygulanır ve uyuşması beklenir. Uyuşma sağlandıktan sonra, implant bölgesine kesi atılarak diş eti kaldırılır ve kemik ortaya çıkarılır. Kemiğe, kullanılacak implantın kalınlığında ve boyunda delik açılarak implant vidalanır. Diş eti tekrar kapatılarak dikiş atılır. İmplant çene kemiğine yerleştirildiktan sonra, yaklaşık 3-6 ay arası implantın çene kemiğiyle kaynaşması beklenir. Kemik kaynaşması tamamlandıktan sonra, implant bölgesi tekrar açılarak implantın üzerine iyileşme başlığı denilen üst kapak takılır. 2 hafta kadar iyileşme beklendikten sonra, implantın üzerine uygulanacak protezlerin yapımına başlanabilir.

İmplant tedavisi ne kadar sürer?

İmplant tedavisinin süresi hastanın ağız ve diş sağlığı, implant sayısı, ek tedaviler gibi durumlarla değişmekle birlikte yaklaşık olarak 6-9 ay arasında sürmektedir. Bu süre uzayabilir ya da kısalabilir. İmplant tedavisinin en kısa sürdüğü yöntem, dişin çekildiği anda oluşan boşluğa hemen implantın yerleştirilmesidir.

İmplantın üzerine protez nasıl uygulanır?

İmplant çene kemiğine yerleştirilip kemikle kaynaması tamamlandıktan sonra, diş eti hazır olduğunda protezler uygulanabilir. Sabit veya hareketli protezler laboratuvar ortamında hazırlanıp uyumu kontrol edildikten sonra hastalar protezlerini hemen kullanmaya başlayabilirler.

İmplant tedavisi hangi durumlarda uygulanamaz?

Radyoterapi veya kemoterapi alan, kontrol altında olmayan önemli bir sistemik hastalığı olan bireylere implant uygulanması sakıncalıdır.