Ortognatik Cerrahi Nedir?

Nişantaşı’nda Ortognatik Cerrahi Uygulamasını Nerede Yaptırabilirim?
Çene kapanışlarının birbirleriyle uyumlu olmadığı, alt ya da üst çenenin diğer çeneye göre ileri derecede önde, arkada ya da asimetrik olduğu durumlarda iskelet yapısının düzeltilmesi ile çeneler olmaları gereken konuma getirilmelidir. Gelişme çağındaki çocuklarda bu durum ortodontik tedavi ile düzeltilebilirken, hasta yetişkin yaşa geldiğinde tek başına ortodontik tedavi yeterli olmaz.

Çene uyumsuzluğu olan yetişkin hastalarda problemin tedavisi için, ortodontik tedavi ile birlikte cerrahi işlem de uygulanır. Bu uygulama ortognatik cerrahi olarak adlandırılır. Ortognatik cerrahi tedavi süreci ortodontist ve cerrahın birlikte çalışması ile gerçekleştirilir. Ortognatik cerrahi işlemi sırasında ortodontist de operasyonda yer alır.

Ortognatik cerrahi tedavi süreci nasıl ilerler?
Ortognatik cerrahi sürecine başlarken öncelikle hastanın tetkikleri yapılarak nasıl bir tedavi süreci izleneceği belirlenir. Hastanın panoramik, sefolometrik ve 3D görüntülemeleri yapılarak izlenecek tedavi yolu belirlenir. Ortognatik cerrahi işlemine gelene kadar hastaya öncelikle ortodontik tedavi uygulanır. Hasta için en uygun tedavi yolu belirlendikten sonra diş çapraşıklıklarının düzeltileceği ortodontik tedavi süreci başlatılır.

Çene üzerindeki dişlerin kapanışlarının düzeltildiği bu ortodontik tedavi süreci yaklaşık 1- 2 yıl kadar sürer. Uygulanan tel tedavisi ile dişler olması gereken kapanış pozisyonlarına getirilir ve hasta ameliyat sürecine hazırlanır. Ortodontik tedavi süreci tamamlandıktan sonra hasta ağız ve çene cerrahı tarafından muayene edilir. Cerrah tarafından 3 boyutlu görüntüleme teknikleri kullanılarak yapılan muayene sonucu cerrahi planlama yapılır ve hasta süreç ile ilgili bilgilendirilir. Cerrahi işlem için hastadan onay alındıktan sonra cerrahi işlem süreci başlatılır.

Ortognatik cerrahi işlemi sırasında ortodontist de operasyonda bulunur. Ağız ve çene cerrahı ortodontist ile işbirliği içinde operasyonu gerçekleştirir. Ortognatik cerrahi işlemi sonrasında yaklaşık 1 aylık iyileşme süreci sonunda, hastanın son aşama ortodontik tedavisine başlanır. Ortognatik cerrahi işlemi sonrasında tekrar ortodontik tedavi uygulanarak, ilk ortodontik tedavi ve ortognatik cerrahi işlemi sonucu dişlerin geldiği pozisyonların kalıcı olması sağlanır.

Çene pozisyonlarından rahatsız olan tüm yetişkin hastalarımızın tedavi için Nişantaşı’nın kalbinde yer alan kliniğimiz Klinik Nişantaşı’nda sizlere hizmet sunmaktayız.