Apikal Rezeksiyon

Apikal rezeksiyon, dişin kök ucundaki iltihaplı bölgenin cerrahi şekilde alınmasıdır. Kanal tedavisinin iltihabın giderilmesine tek başına yeterli olmadığı durumlarda uygulanır. İltihabın ve kemik yıkımının artmasını engeller. Apikal rezeksiyon, bütün dişlere uygulanabilen bir operasyondur. İşlem sonrası diş kökü çok kısa kalacaksa veya alt çenede operasyonun sinire zarar verebileceği durumlarda dişin çekilmesi daha uygun olur.

742021-07-04-203650

Kanal tedavisi ile geçmeyen enfeksiyon durumlarında, Diş kökünde kist oluştuğu durumlarda, Diş kökündeki şekil bozukluğu yüzünden kanal tedavisinin uygulanamadığı durumlarda, Diş kökünün uç kısımda kırık olduğunda, Kanal tedavisi sırasında kök ucunda alet kırıldığında., Kanal tedavisi ile geçmeyen enfeksiyon durumlarında, Diş kökünde kist oluştuğu durumlarda, Diş kökündeki şekil bozukluğu yüzünden kanal tedavisinin uygulanamadığı durumlarda, Diş kökünün uç kısımda kırık olduğunda, Kanal tedavisi sırasında kök ucunda alet kırıldığında.

Lokal anestezi uygulanır ve uyuşma beklenir. Uyuşma sonrası diş eti flebi kaldırılır ve kök ucundaki kemik aşındırılır. Kök ucunda kist varsa çıkarılır. Dişin kök ucu kesilerek çıkarılır. Kesilen kök ucu özel bir malzemeyle kapatılır. Oluşan boşluk serum fizyolojik ile yıkanır. Büyük bir boşluk oluştuysa kemik grefti uygulanır. Yumuşak dokular dikiş atılarak kapatılır., Lokal anestezi uygulanır ve uyuşma beklenir. Uyuşma sonrası diş eti flebi kaldırılır ve kök ucundaki kemik aşındırılır. Kök ucunda kist varsa çıkarılır. Dişin kök ucu kesilerek çıkarılır. Kesilen kök ucu özel bir malzemeyle kapatılır. Oluşan boşluk serum fizyolojik ile yıkanır. Büyük bir boşluk oluştuysa kemik grefti uygulanır. Yumuşak dokular dikiş atılarak kapatılır.

Sıcak, soğuk ve sert yiyecek ve içeceklerden kaçınılmalıdır. Kanama olmaması için tampon yarım saat kadar ağızda tutulmalıdır. Şişlik oluşmaması için dışarıdan ameliyat bölgesine buz tamponu yapılmalıdır. Operasyon yapılan dişin üzerine aşırı kuvvet uygulanmamalıdır. Doktorun verdiği ilaçlar düzenli olarak kullanılmalıdır., Sıcak, soğuk ve sert yiyecek ve içeceklerden kaçınılmalıdır. Kanama olmaması için tampon yarım saat kadar ağızda tutulmalıdır. Şişlik oluşmaması için dışarıdan ameliyat bölgesine buz tamponu yapılmalıdır. Operasyon yapılan dişin üzerine aşırı kuvvet uygulanmamalıdır. Doktorun verdiği ilaçlar düzenli olarak kullanılmalıdır.

Diş kaybını önler. Oluşan enfeksiyonları tedavi eder. Enfeksiyon sonucu çene kemiğinin aşınmasını engeller., Diş kaybını önler. Oluşan enfeksiyonları tedavi eder. Enfeksiyon sonucu çene kemiğinin aşınmasını engeller.