Diş Sıkma ve Diş Gıcırdatma Tedavisi

Diş sıkma (bruksizm), çiğneme kaslarının kasılması sonucu oluşan devamlı dişlerin temasıdır. Diş gıcırdatma (clencing) ise ağızda herhangi bir besin olmadan dişlerin birbirine temas ederek sağa sola ritmik hareketleridir. Özellikle gece uyku sırasında oluşurlar ve hastalar farkında değildir. Stresli kişilerde görülür.

Dişlerin üzerinde kırılma, çatlama, düzleşmeler meydana gelir. Dişlerin aşınmasına bağlı olarak sıcak-soğuk hassasiyeti oluşur. Isırma ve ezilmeye bağlı dil kenarında ve yanak içlerinde yaralar görülür. Dişlerde sallanma ve diş eti çekilmesi vardır. Çiğneme kaslarında sürekli ve aşırı kas kasılmasına bağlı ağrı vardır. Yanak bölgesi kaslarında genişleme görülür., Dişlerin üzerinde kırılma, çatlama, düzleşmeler meydana gelir. Dişlerin aşınmasına bağlı olarak sıcak-soğuk hassasiyeti oluşur. Isırma ve ezilmeye bağlı dil kenarında ve yanak içlerinde yaralar görülür. Dişlerde sallanma ve diş eti çekilmesi vardır. Çiğneme kaslarında sürekli ve aşırı kas kasılmasına bağlı ağrı vardır. Yanak bölgesi kaslarında genişleme görülür.

Diş sıkma ve diş gıcırdatma tedavisinin amacı, dişlerde ve çene ekleminde oluşacak kalıcı zararları önlemek ve ağrıyı ortadan kaldırmaktır. Tedavi için hastaya özel, sert ve karşı çenedeki dişlerle tam temas sağlayacak şekilde uygulanmış gece plakları kullanmak gerekir. Bu plaklar uyku sırasında dişlerin birbiriyle temasını engeller ve dişlerin aşınmasını önler. Genellikle üst çeneye uygulanırlar. Diş sıkma ve diş gıcırdatma alışkanlığının tedavisinde gece plakları ile birlikte en çok kullanılan yöntem botokstur., Diş sıkma ve diş gıcırdatma tedavisinin amacı, dişlerde ve çene ekleminde oluşacak kalıcı zararları önlemek ve ağrıyı ortadan kaldırmaktır. Tedavi için hastaya özel, sert ve karşı çenedeki dişlerle tam temas sağlayacak şekilde uygulanmış gece plakları kullanmak gerekir. Bu plaklar uyku sırasında dişlerin birbiriyle temasını engeller ve dişlerin aşınmasını önler. Genellikle üst çeneye uygulanırlar. Diş sıkma ve diş gıcırdatma alışkanlığının tedavisinde gece plakları ile birlikte en çok kullanılan yöntem botokstur.