Zirkonyum Kaplama Nedir?

Zirkonyum diş kaplamaları klasik metal altyapılı diş kaplamalarının yerine zirkonyum alaşımının kullanılmasıyla hazırlanan protezlerdir. Metal alt yapısı olmadığı için klasik diş kaplamalarından daha estetiktirler. Renklenme yapmayan yapısı ile uzun süre doğal görünüm sağlayarak kullanılabilir. Son yıllarda sıklıkla tercih edilen zirkonyum diş kaplamaları estetik beklentileri yüksek olan hastalar tarafından tercih edilirler. Metal altyapısı olmamasına rağmen kırılma direnci oldukça yüksek olduğu için herhangi bir kırılma, çatlama olmadan kullanılırlar.

Zirkonyum diş kaplamaları hangi durumlarda uygulanabilir?

*Ortodontik tedavinin tercih edilmediği, diastema denilen diş boşluklarını kapatmak amacıyla,

*Renklenmenin görüldüğü, beyazlatmanın yeterli gelmediği renk bozukluklarında,

*Ön bölge dişlere uygulanan implantların üstüne estetik bir görünüm sağlamak amacıyla,

*Herhangi bir nedenle oluşmuş çürüme, aşınma, madde eksikliği görülen dişleri tedavi amacıyla,

*Ortodontik tedavi yerine dişlerdeki küçük ortodontik bozuklukları düzeltmek için,

*Arka bölgedeki eksik dişleri tamamlamak için yapılan köprülerde.

Zirkonyum diş kaplaması yapılırken tedavi süreci nasıl ilerler?

Zirkonyum diş kaplamalarının tedavi süreci klasik diş kaplamaları gibi ilerler. İşlem yapılacak dişlere lokal anestezi uygulanarak dişler aşındırılır. Dişlerin küçültme işlemi tamamlandıktan sonra ağız içi ölçüsü alınarak diş rengi belirlenir. Ağız ölçüleri laboratuvara gönderilirken kesilen dişlere geçici dişler uygulanır. Laboratuvarda dişler hazırlandıktan sonra ağız içi provaları yapılır ve sorun yoksa hastanın onayı da alınarak özel yapıştırıcılar ile dişlere uygulanır.

Zirkonyum diş kaplamalarının avantajları nelerdir?

*Zirkonyum ışık geçirgenliği çok yüksek bir materyal olduğu için dişlerde doğal bir görünüm sağlar ve oldukça estetiktirler.

*Estetik bir görünüm sağlar ve diş etlerinin daha sağlıklı olmasını sağlar. Zirkonyum diş kaplamaları diş etleri ile uyumludur.

*Metal alerjisi olan hastalarda rahatlıkla uygulanabilirler.

*Pürüzsüz yüzeyi sayesinde renklenmeleri minimuma indirir.

*Metal alt yapılı protezlerde oluşan mat görüntü zirkonyum diş protezlerinde görülmez.

Nişantaşı’nda zirkonyum diş kaplaması nerede yaptırabilirim?

Zirkonyum diş kaplamaları oldukça estetik ve uzmanlık gerektiren bir işlemdir. Hastalarımıza en iyi tedaviyi sunmak ve ihtiyaçlarını karşılamak için Nişantaşı’nın kalbi Valikonağı Caddesi’ndeki kliniğimiz Klinik Nişantaşı’nda tüm tedavi hizmetlerini sunmaktayız.