Ağız Kokusu Nedir?

Ağız Kokusu Nedir? Kronik Ağız Kokusu Neden Oluşur? Nişantaşı’nda Ağız Kokusu Tedavisini Nerede Yaptırabilirim?

Ağız kokusu, nefes alıp verme sırasında hissedilen kötü kokudur. Tıptaki adı halitosis olan ağız kokusu hastaları rahatsız ettiği gibi çevresindekileri de rahatsız ederek ciddi sosyal problemlerin oluşmasına neden olabilir. Ağız kokusu genellikle yetersiz ağız bakımından kaynaklanır. Yeterli ağız bakımının yapılmaması sonucu ağız ve diş yapılarında oluşan problemler ağız kokusuna sebep olmaktadır. Düzenli ağız bakımının yapıldığı durumlarda görülen ağız kokusu probleminin ardında ise başka bir sistemik hastalık söz konusudur. Düzenli diş kontrolleri ile ağız kokusu sorunu erkenden saptanabilir ve tedavi edilerek önüne geçilir.

Ağız kokusu neden oluşur?

Ağız kokusunun ilk ve en önemli nedeni düzenli ağız bakımı yapmamaktır. Dişlerin düzenli fırçalanmaması dişlerin arasında yemek birikimine sebep olur. Bu yemek artıkları bir süre sonra ağızda kötü kokunun oluşmasına sebep olur. Aynı zamanda düzenli diş fırçalamamak zamanla dişlerde çürüklere neden olur ve bu durum da ağız kokusuna sebep olmaktadır. Ağız kokusu probleminin önüne geçmek için yapılacak ilk iş düzenli ve etkili bir ağız bakımıdır.
Ağız içinde oluşan iltihaplar ya da ağız yaraları da ağız içinde kötü kokuya neden olur.
Diş eti hastalıkları, çürük dişler ve ağız içindeki tümörler ağız kokusuna neden olur.
Sigara kullanımı ağız kokusu sebepleri arasında yer almaktadır.
Tükürük, ağız içindeki kötü kokuları temizleyebilmektedir. Herhangi bir sebeple oluşan ağız kuruluğu ağız kokusuna sebep olabilmektedir.

Nişantaşı’nda ağız kokusu tedavisini nerede yaptırabilirim?

Ağız kokusu basit gibi görünen fakat ciddi sosyal problemleri olan bir problemdir. Her tedavide olduğu gibi erken teşhisle kolaylıkla tedavi edilir. Ağız kokusu problemini gözlem altında tutmak için düzenli ağız bakımı ve düzenli diş hekimi kontrolleri gerekmektedir. Nişantaşı’nın kalbindeki kliniğimiz Klinik Nişantaşı’nda tüm ağız ve diş sağlığı tedavilerini gerçekleştirdiğimiz gibi ağız kokusunun tedavisi için de siz hastalarımız için hizmet vermekteyiz.