Gülüş Tasarımı

Gülüş tasarımı, estetik açıdan görünümü iyi olmayan diş ve diş etlerinin hastanın yüz şekli ve ihtiyaçlarına göre olabildiğince doğal ve güzel bir görünüme kavuşturulması işlemidir. Pek çok işlem bir arada uygulanarak gerçekleştirilir. Gülüş tasarımının amacı, mümkün olduğunca konservatif şekilde, diş yapılarına minimum hazırlık ile estetik sağlamak ve en doğal görüntüyü kazandırmaktır.

Gülüş tasarımında yapılan uygulamalar, hastanın beklentilerine ve ihtiyaçlarına göre farklılık gösterir. Tedavi planlaması sırasında hastanın yüz hatları, yaşı, cinsiyeti, istekleri göz önünde bulundurulur. Diş taşı temizleme ve çürük dişleri tedavi etme genel olarak bütün hastalara uygulanır. Daha sonra hastanın isteklerine ve ihtiyaçlarına göre planlama yapılır. Belirlenen işlemler genel olarak; diş beyazlatma, gingivektomi denilen diş eti estetiği, diş kaybı varsa implant ve protez, porselen laminalar ve ortodontik tedavilerden oluşur., Gülüş tasarımında yapılan uygulamalar, hastanın beklentilerine ve ihtiyaçlarına göre farklılık gösterir. Tedavi planlaması sırasında hastanın yüz hatları, yaşı, cinsiyeti, istekleri göz önünde bulundurulur. Diş taşı temizleme ve çürük dişleri tedavi etme genel olarak bütün hastalara uygulanır. Daha sonra hastanın isteklerine ve ihtiyaçlarına göre planlama yapılır. Belirlenen işlemler genel olarak; diş beyazlatma, gingivektomi denilen diş eti estetiği, diş kaybı varsa implant ve protez, porselen laminalar ve ortodontik tedavilerden oluşur.

Gülüş tasarımında ilk olarak hastanın ağız ölçüsü alınarak modellemesi yapılır. Yapılan model üzerinden problemler tespit edilir. Hastanın ağız içi ve yüz fotoğrafları çekilerek bilgisayar ortamında dijital yapılır ve yüz şekline uyumlu hale getirilir. Tedavi sonrasında hastanın nasıl görüneceği tespit edilir. Planlama tamamlandıktan sonra, ortodontik tedavi gerektiren bir çapraşıklık yoksa, diş eti tedavisine başlanır. Diş eksiklikleri varsa implant ve protezler ile tedavi edilir. İhtiyaç halinde diş beyazlatma yapılır, lamina ve zirkonyum kaplama uygulanır., Gülüş tasarımında ilk olarak hastanın ağız ölçüsü alınarak modellemesi yapılır. Yapılan model üzerinden problemler tespit edilir. Hastanın ağız içi ve yüz fotoğrafları çekilerek bilgisayar ortamında dijital yapılır ve yüz şekline uyumlu hale getirilir. Tedavi sonrasında hastanın nasıl görüneceği tespit edilir. Planlama tamamlandıktan sonra, ortodontik tedavi gerektiren bir çapraşıklık yoksa, diş eti tedavisine başlanır. Diş eksiklikleri varsa implant ve protezler ile tedavi edilir. İhtiyaç halinde diş beyazlatma yapılır, lamina ve zirkonyum kaplama uygulanır.

Tedavi sürecinde hasta memnuniyetine önem verilmelidir. Hastanın diş yapısında ve gülüşünde rahatsız olduğu durumlar öğrenilmeli ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik tedaviler uygulanmalıdır. Hastanın dudak yapısına, dişlerin boy uzunluğuna, diş eti uyumuna dikkat edilmelidir. Diş yapısı, yüz şekli ile uyumlu olmalıdır., Tedavi sürecinde hasta memnuniyetine önem verilmelidir. Hastanın diş yapısında ve gülüşünde rahatsız olduğu durumlar öğrenilmeli ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik tedaviler uygulanmalıdır. Hastanın dudak yapısına, dişlerin boy uzunluğuna, diş eti uyumuna dikkat edilmelidir. Diş yapısı, yüz şekli ile uyumlu olmalıdır.

-Diş etleri daha sağlıklı görünür. -Yüz şekli ile uyumlu, daha doğal görünen dişler elde edilir. -Dişin rengi daha net ve tek ton olur., -Diş etleri daha sağlıklı görünür. -Yüz şekli ile uyumlu, daha doğal görünen dişler elde edilir. -Dişin rengi daha net ve tek ton olur.