Diş Çekimi

Diş çekimi, anestezi altında dişin yuvasından çıkarılmasıdır. Diş çekimi, tedavi edilemeyecek durumdaki dişlerde son alternatif olmalıdır.

Kanal tedavisi ile kurtarılamayan dişler. Zamanında düşmeyen süt dişler. Tam sürmemiş, gömük kalan dişler. Ortodontik tedavide yer darlığından dolayı tedaviye yardımcı olmak için. Diş eti hastalığından dolayı sallanan dişler. Madde kaybı fazla olan dişler. Travma kaynaklı kırılan dişler. Kist ve tümör olan dişler., Kanal tedavisi ile kurtarılamayan dişler. Zamanında düşmeyen süt dişler. Tam sürmemiş, gömük kalan dişler. Ortodontik tedavide yer darlığından dolayı tedaviye yardımcı olmak için. Diş eti hastalığından dolayı sallanan dişler. Madde kaybı fazla olan dişler. Travma kaynaklı kırılan dişler. Kist ve tümör olan dişler.

Çekime başlamadan önce, çekim yapılacak bölgeye lokal anestezi uygulanarak uyuşması beklenir. Uyuşma sağlandıktan sonra diş eti elevatör yardımıyla dişten ayrılarak davye denilen aletle ileri geri oynatılarak, dişin çene kemiği ile olan bağları gevşetilerek çıkarılır. Diş çekiminden sonra çekim yerindeki kanamanın durdurulması için oraya gazlı bez yerleştirilir., Çekime başlamadan önce, çekim yapılacak bölgeye lokal anestezi uygulanarak uyuşması beklenir. Uyuşma sağlandıktan sonra diş eti elevatör yardımıyla dişten ayrılarak davye denilen aletle ileri geri oynatılarak, dişin çene kemiği ile olan bağları gevşetilerek çıkarılır. Diş çekiminden sonra çekim yerindeki kanamanın durdurulması için oraya gazlı bez yerleştirilir.

Hasta, herhangi bir hastalığı, kullandığı ilaç ya da herhangi bir alerjisi varsa mutlaka doktoruna bildirmelidir. Doktorun verdiği bir ilaç varsa, düzenli olarak kullanılmalıdır. Aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçlar kullanılmamalıdır., Hasta, herhangi bir hastalığı, kullandığı ilaç ya da herhangi bir alerjisi varsa mutlaka doktoruna bildirmelidir. Doktorun verdiği bir ilaç varsa, düzenli olarak kullanılmalıdır. Aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçlar kullanılmamalıdır.

İlk yarım saat çekim bölgesine konulan gazlı bez çıkartılmamalıdır. Çekimdem sonra, ağrı olması durumunda doktorun önerisi ile ağrı kesici kullanılabilir. Çekimden sonra, çok sıcak veya çok soğuk yiyecek ve içecekler tüketilmemelidir. Çekimden sonraki 24 saat tükürülmemeli ve ağız çalkalanmamalıdır. Çekimden sonra yaklaşık 24 saat yemek yenmemelidir. Çekimden sonraki 24 saat sigara ve alkol tüketilmemelidir., İlk yarım saat çekim bölgesine konulan gazlı bez çıkartılmamalıdır. Çekimdem sonra, ağrı olması durumunda doktorun önerisi ile ağrı kesici kullanılabilir. Çekimden sonra, çok sıcak veya çok soğuk yiyecek ve içecekler tüketilmemelidir. Çekimden sonraki 24 saat tükürülmemeli ve ağız çalkalanmamalıdır. Çekimden sonra yaklaşık 24 saat yemek yenmemelidir. Çekimden sonraki 24 saat sigara ve alkol tüketilmemelidir.